Dave en Shanna in de wijde wereld

Het gras is echt groener aan de overkant!

Ondanks de drukte van Amsterdam gewend te zijn hebben we hier toch wel even nodig gehad om te acclimatiseren.

We zijn onze laatste dag in Hong Kong op zoek gegaan naar de grote Buddha. Buiten het feit dat het een bijzonder beeld zou zijn wilden wij ook de enorm op elkaar lijkende mensen massa even ontwijken. De kabelbaan die ons naar de top van de berg zou leiden duurden zo'n 25 min. Shanna had de berg graag naar beneden gelopen ( een tocht van 6 uur ) maar helaas werd het te vroeg donker en hadden wij geen zin in Panama taferelen. De Buddha was eerlijk is eerlijk indrukwekkend groot en op de top van een berg! Maar wat meer indruk op mij maakte waren de super lagen urinoirs. Waar ik normaal op me tenen moet staan kon ik nu op mijn knieën zitten.

De laatste uren van Hong Kong zijn aangebroken en we dralen nog wat in de stad. Op de hoek van de straat worden we uiteraard aangesproken door een klein Chinees vrouwtje met wat blaadjes in d'r handen. Even twijfelen of deze hoek van de straat haar huis is maar al snel merken we dat deze vrouw ons gaat verblijden! Ze toont ons haar flyers waar fijne plaatjes van massages op staan. Met fijne plaatjes bedoelen we een paar blote voeten en wat schouders en geen blote vrouwen die een blij einde veroorzaken. We hebben nog wat tijd over en besluiten om op het aanbod van het vrouwtje in te gaan, we kiezen na al die KM de afgelopen dagen voor de voetenmassage van 45 min. Het vrouwtje wenkt ons om haar te volgen en als twee makke schaapjes doen wij dat natuurlijk. We komen terecht in een soort gelijk gebouw als waar ons guestt house in zit. We moeten naar de 13e verdieping en maken nog een grapje tegen elkaar of dit echt wel oké is wat we doen. Natuurlijk is dit oké...niet zo bevooroordeeld zijn denken we als we de ruimte in lopen waar op elke vierkante meter een relax stoel staat met een voetenbadje. Er zit een Chinees jong stel en nog een ander stel toeristen. 45 min lang ontspannen we even en worden de meters afgelegd in Hong Kong stevig uit onze voeten gemasseerd. Op naar de luchthaven!

Na een prima vlucht van zo'n tien uur landen wij op Auckland en zien in plaats van een stralende zon een dikke mist laag. Dat was even teleurstellend maar konden we verwachten. Het weer in Nieuw-Zeeland is nou eenmaal wisselvallig.

Op het vliegveld worden we super streng gecontroleerd. Een kleine snuffelhond komt 1 voor 1 bij alle passagiers langs om te snuffelen of je geen schildpadden in je zak hebt of andere illegale artikelen. Van het vliegveld worden we opgehaald en naar ons nieuwe huis gebracht voor de komende 5 weken. Bij de balie worden we geholpen door een uiterst vriendelijke man en krijgen wij ons nieuwe huis te zien, precies zo als wij verwacht hadden; klein maar groot genoeg, stoffig maar op te frissen en voor het opbergen van de bagage moeten we creatief zijn.

We hebben besloten om gelijk wat km te maken in noordelijke richting naar Bay of Island,een regio wat als paradijselijk word omschreven. Onderweg rijden we door bergen die in de Tour de France als koninginnenrit worden gezien en zelfs met een 4 wielaandrijving hadden we moeite om in het wiel te blijven van onze voorgangers. Buiten het feit dat ze hier links rijden is het dus ook rechts inhalen wat voor Shanna overigens niks nieuws is. Het rijden is dus zeer wennen en de rotondes nemen we na een dag oefenen nu ook de goede kant op. Om dat de vlucht er toch in heeft gehakt besluiten we een tussen stop te maken in Whangarei, een plaatsje op 60 km van Paihia een klein dorpje in het gebied Bay of Island. We staan op een luxe camping met warm water en stroom toevoer naar de caravan wat je hier dus echt als een luxe moet beschouwen.

Na een heerlijke eerste nacht waar we,in groot contrast met Hong Kong, in alle stilte hebben kunnen slapen zijn we langs de falls of Whangarei gereden. Na wat klimwerk hebben we daar prachtige ongevaarlijke foto's kunnen schieten. Na een korte lunch zijn we gaan rijden naar Bay of Island; onze eerste eindbestemming. Via een uitzonderlijk mooie weg langs de kust zijn we aangekomen in Paihia en we zijn meteen verkocht. De zon begint eindelijk te schijnen en we hebben een prachtige basis waar we ons kamp voor drie dagen opgaan slaan. We worden opnieuw ontzettend vriendelijk geholpen door de eigenaar en wachten op het addertje onder het gras dat nooit zal komen.

Paradijselijk is het hier zeker. De zee is blauwer dan het shirt van Italië en het gras is hier daadwerkelijk groener letterlijk aan de overkant van Nederland! We hebben gekeken wat de huizen hier kosten en die zijn te betalen.

(Grapje)

Dit land is het tegenover gestelde van corruptie woorden schieten te kort om dat op te omschrijven. Het is nog net niet zo dat wanneer je bij de supermarkt komt je meer geld terug krijgt dan je hebt gegeven. Of dat wanneer je een boottrip gaat maken zij aan jou vragen ,'maar wil je ook met dolfijnen zwemmen"? Dat laatste gaan we overigens morgen doen maar daar later meer over!

Wij gaan nu slapen en voor jullie gaat zo dus lunch beginnen! Zet hem op nog 4 dagen en dan is het alweer weekend!!!

Love you all

Dikke kus

Shanna & Dave

saskia

haha leuk beschreven!
enjoy!

Jordi

Geweldig doe flipper de groeten x

Wendy Vredeveldt

Big smile op mijn gezicht! Wat leuk om jullie avonturen te lezen :-)

Shirley en amer

zo leuk om jullie op deze manier te volgen. En het is zeer aangenaam lezen.??

carla

leuk sanne en dave ik volg jullie ook net als carolus erg leuk veel plezier gr carla en carolus

Jack Sikking

Het plezier en verwondering spat eraf. Mooi om te leen, dank je wel

Gran

Wat een leuk verslag. Dave je schrijft heel beeldend en makkelijk te lezen. Ik zie het allemaal voor me. Ik krijg er spontaan reiskriebels van. Jongens doe het me niet aan om er zelfs maar over te denken om aan de andere kant van de wereld te gaan wonen.
Love you2

gerard cornelisse

wat is het heerlijk om zoveel geluk te lezen.

anton

Wat een avontuurlijk en enthousiast verhaal.
ik lees het met plezier.
Goed begin is het halve werk