Dave en Shanna in de wijde wereld

First stop

We zijn begonnen!!! Na een prima vlucht van 11,5 uur zijn we aangekomen op onze tussen stop van drie dagen in Hong Kong.

Met een bezweet ruggetje en 13 kilo die op de schouders rust nemen wij de trein naar Knowloon wat in het centrum van Hong Kong ligt.Om 8:00in de ochtend zijn er nog weinig mensen op straat. Bij ons guest house aangekomen kunnen wij niet geloven dat dit het is. We komen in een bazaar achtig flat gebouw dat verdeeld is in 4 blokken. Het puilt uit van de Hindoestanen en Afrikanen, oke ook een paar chinezen, waar wij helemaal geen problemen mee hebben maar wat toch verrassend is als je in Hong Kong aankomt. We lopen langs smalle gangetjes om daar in de rij te staan voor de lift die ons naar de 16de verdieping zou brengen. Drie keer kloppen op de deur en een slaperige vrouw van de receptie doet open. Een matras in de (lobby) doet ons verbaasd naar elkaar kijken. Helemaal als daar ook nog een kleine man met een vies vlas snorretje op ligt te slapen.

De kamer is overigens prima schoon en de WiFi en de airco laten ons letterlijk en figuurlijk minder zweten.
Op ons vertrouwde kamertje in Amsterdam hebben wij ons sight seeing lijst voor Hong Kong wel voorbereid. We gaan naar het hoogste gebouw van Hong Kong en hebben daar een fantastisch uitzicht over de stad ondanks de smok laag die er als een warme deken over heen hangt.
Rond het middag uur varen we met de ferry naar de andere kant van Hong Kong (Hong Kong Island). We zijn er binnen 5 min en de kosten zijn rond de 0,30 euro cent. We hebben een tip gekregen om naar de Man Mo tempel te gaan. Via de langste rol trap van de wereld hebben we dit krakkemikkige hutje, wat in de bamboe stijgers stond, bereikt (Wij hadden er ons iets anders bij voorgesteld). Je mocht er drie wierook stokjes aansteken voor het verleden, het heden en de toekomst..... kwamen we achter toen we al buiten stonden.
Tot nu toe vinden we het een indrukkenwekkende, vreemde stad die uiteraard snel went. Er is een groot verschil tussen oud en nieuw, arm en rijk, vriendelijk en zeer onvriendelijk. Gelukkig voelen we ons ondanks dat het niks weg heeft van thuis snel op ons gemak.
Ach...home is where the heart is!
Slaap lekker, X

Henk

Beetje meereizen zo, leuk om te kezen.

Liefs Pa/Henk

Marjon

Geweldig ????????

Marjon

Die vraagtekens heb ik niet gezet ....dat was een kus en duim omhoog haha

Tobias

Heerlijk kanjers! Ik ga alles lezen en heerlijk meegenieten van jullie reis. Dikke kus

Jack Sikking

Mooi verhaal en een mooie start.

marijke

Geweldg

Soraya leeuwin

Super leuk schatties.... K ben jaloers joh... Hahah super leuk om te lezen!!! Enjoy to the max

Astrid

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen en zo een heel klein beetje met jullie mee te reizen. Dikke kus, Astrid

Gran

Heerlijk om te lezen hoe jullie alles beleven. Een wereldreis zit vol verassingen, dat hebben jullie al gemerkt. Héééél veel plezier dikke kussen.
Love you 2

anton

Leuk om de 1ste reactie van je felbegeerde reis te lezen. Ga genieten.

oma en opa loo

Wij vinden het fijn dat jullie meteen van alles ondernemen en ons daarvan op de hoogte kunnen houden wij genieten met jullie mee.
liefs van ons xx.

Amer

Sambal bij ?

melissa

Super leuk om te lezen skatties! !
Fijn om te horen dat jullie een goede vlucht hebben gehad.
Enjoy!

Tim

Shopperhall 2.0! :)

Charlotte

Super! X

Carolien

Yes! Leuk om te lezen! En inderdaad, home is where the heart is :) Geniet!

dirk en willeke

Hoi Globetrotters wat een indrukwekkend eerste verhaal prachtig om te lezen hoe het er daar aan toe gaat zien uit naar jullie volgende reisverslag take care xx

Peetie

Geweldig... Jullie zijn werkelijk aan de anderekant van de wereld!

oma opa uit loo

lieve kinderen zitten jullie al in nieuw zeeland xxxx

nici

Hey little one en Dave wat leuk om jullie te volgen in die grote wereld geniet geniet geniet wat een super begin van jullie grote avontuur xxx